Arvamuslugu: kinnisvarafotod kuulutustes – kas liigne sära eksitab ostjat?
Kinnisvaramaakleri karjääri alustades mõistsin üsna ruttu, et müüdava kinnisvara fotodes ei ole võimalik järeleandmisi teha. Pilt on see, mille tõttu kuulutusel kas klikitakse või ei klikita. Kuulutuse tekst on samuti oluline, kuid kui pilt ei kõneta, ei jõua kinnisvaraotsija selle tekstini. Nüüd olen ka ise juba mõnda aega korteri ostu mõtet seedinud ja kinnisvaraportaalides hoopis teises rollis ehk ostja pilguga ringi vaadanud. Kuulutused, mille pildid on näiteks udused, alavalgustatud, vales formaadis või perspektiivi moonutusega ei kutsu mind kuidagi edasi uurima ning jäävad kõrvale.
Ise kasutan oma töös pildistamisel professionaalset fototeenust ja minu enda müüdavate objektide kuulutuste piltidel võib leida ka mõningasi spetsiaalselt sätitud dekoratiivesemeid (taimed, tekid, padjad jms), mis annavad tühjale ruumile palju juurde. Nende abil loon hubasema vibe’i, katan ära liiga mitmevärvilised pinnad või vastupidi lisan veidi värvi. Olen alati püüdnud juurde lisada täpselt nii palju kui vaja, kuid mitte rohkem.
Järjest enam on hakatud korterite müügi puhul korraldama home staging‘ut, see tähendab siis korteri stilistikat müügi ettevalmistusprotsessis. Oletame, et tegemist on keskmise remondiga korteriga, aga piltidel muudetakse see nii ilusaks, et näeb välja nagu uus või värskelt remonditud. Kui inimene kohapeale korteriga tutvuma tuleb ja leiab eest midagi totaalset muud kui see, mis kuulutust vaadates eeldas, on see huvilisele tihti suur pettumus ja korter ei tundugi enam nii sümpaatne. Ootused olid kunstlikult liiga kõrgele “krutitud”.
Teistpidi vaadates, kui korter on tühi ja väsinud ilmega, pildistatud pimedas toas või õhtusel ajal ning sinna hubasust juurde ei looda, kerivad ostuhuvilised kuulutuse kiirelt edasi. Kui mõni huviline aga siiski kohale tuleb, võib ta hoopis väga positiivselt üllatuda ning see emotsioon ja tunne määrata ka ostuotsuse. Küsimus on, kas jääda lootma selle huvilise peale?
Jään ka ise kahevahele, kas on üks ja kindel õige tee. Fakt on, et kinnisvarakuulutuste puhul on fotode roll ülioluline. Liiga „toored“ või lausa ebakvaliteetsed fotod huvilistes tähelepanu ei ärata. Samas ei tohiks kalduda ka teise äärmusesse, kus ruumid on üle stiliseeritud või liigselt fototöötlusega ilusamaks tuunitud. Nii tekib juba paratamatult küsimus, kas see pole juba potentsiaalse ostja eksitamine.
Usun, et teatud piirini on soovitatav müügi juures ruumi sättida, lisada tekstiile, taimi või muid sisustuselemente, et esile tuua just selle kodu hubasust ja aidata inimestel end seal elamas ette kujutada. Kodu soetamisel ei osteta ju niikuinii dekoraiivseid patju ja pleede, vaid eelkõige kinnisvara ennast, mille juures on oluline kujutada ette end seal elamas. Müüja peaks aga jälgima, et loodud õhkkond ei keriks huvilise ootusi liigselt üles ega looks täielikku illusiooni, mis reaalsusele ei vasta. Fotod ei tohi kindlasti olla petlikud ega manipuleerivad, vara olemus peab jääma siiski ausaks ja tõeseks.