arrowarrow2backtotopDeutschdropdownEnglishEspañolEestifacebookSuomiFrançaiskarge-service1karge-service2karge-service3karge-service4large-channelslarge-dayslarge-growthlarge-photoslarge-searchlarge-teamlarge-tvlocation-homelocationlocation2logo_domusmailphonephone2PortuguêsquoteРусскийsearchticktwitteryoutube

Hea kinnisvaramaakler toob parima tulemuse

Kui olete otsustanud müüa, osta, üürida oma kodu või investeerida kinnisvarasse, tuleb vastu võtta otsus, kas kasutada selleks kinnisvaramaakleri teenust või tegeleda kogu protsessiga ise.

Selleks, et müüa ise oma kinnisvara, peab olema suurel hulgal vaba aega ja energiat. Kriitilise tähtusega on ka põhjalikud teadmised kinnisvara ostu-müüki puudutavatest protsessidest ning turuinfo valdamine: turuhinnad, turuaktiivsus, sarnase kinnisvaraga tehtud tehingud ja müügisolevad objektid antud piirkonnas.

Müügiprotsess võib kujuneda üsna stressirohkeks ja tihtipeale pöörduvad kliendid, kes on otsustanud tegeleda ise oma kinnisvara müügiga, peale mõningast iseproovimise perioodi siiski spetsialisti poole ning tunnistavad, et kinnisvaramaakleri palkamine oli väärt seda kulutust. Veelgi enam – tänu spetsialisti abi kasutamisele kulgeb müügiprotsess ladusamalt ning tulemus on kliendile reeglina kasulikum, kui see oleks olnud maakleri abita.

Parima tulemuse saavutate koos oma ala asjatundjaga

On loogiline, et erinevates eluvaldkondades saavutame parima tulemuse, kui kasutame vastava spetsialisti abi – hambavaluga pöördume hambaarsti poole, maksuküsimustes küsime nõu maksuspetsialistilt, õigusküsimustes pöördume juristi poole. Nii on ka kinnisvaraga. Esmapilgul lihtsana tunduv korteri/maja (edukas) müük võib peita endas mitmeid takistusi. Tõsi, enamik inimesi võib saada ka iseseisvalt oma kinnisvara müüdud, kuid iseasi on see, kas see tehing ka kliendile maksimaalselt kasulik oli või kas oleks seda saanud edukamalt teha.

Edukas kinnisvaratehing eeldab müügiga tegelevalt inimeselt mitmeid oskuseid ja teadmisi:

–          Erinevate müügitehnikate valdamine
–          Suurepärane läbirääkimisoskus
–          Teadmised kinnisvara puudutavast seadusandlusest
–          Psühholoogiaalased teadmised
–          Analüüsivõime

Lisaks heale müügitööle annab professionaalse maaklerfirma kasutamine klientidele ka kindluse, et kõik lepingud ja muud juriidilised küsimused  saavad korrektselt lahendatud.

Suurematel maaklerfirmadel on lisaks maakleritele ka oma hindajad. Lisaks on head partnersuhted notarite, juristide, pangahalduritega, kes kõik aitavad kaasa edukale müügitehingule. On oluline, et kliendile oleksid kõik need teenused maakleri vahendusel kättesaadavad.

Kuna kinnisivaramaakleril puudub emotsionaalne side müügisoleva objektiga, siis oskab ta edastada mõtted ja siluda teatud olukorrad ilma, et muututaks liiga isiklikuks, mille tulemusel saavutatakse suure tõenäosusega paremaid kokkuleppeid.

Kuidas valida maaklerit?

Parim viis selleks on soovitused. Soovitusi saad nii sõpradelt, tuttavatelt,  kolleegidelt, naabritelt jne. Vestle inimestega ja uuri, kes ja kuidas on oma kinnisvara müünud, millist maaklerit ja maaklerfirmat selleks kasutanud ja kuidas nende teenusega rahul olnud. Kui soovitused puuduvad, siis pöördu ise mõne kinnisvarabüroo poole. Vali alati tuntud ja usaldusväärne firma. Üheks oluliseks usalduskrediidi määrajaks on kuulumine  Eesti Kinnisvarafirmade liitu.

Kui sa oled leidnud endale sobiva kinnisvarabüroo siis külasta nende kodulehekülge, kus on firmas töötavate maaklerite kohta tutvustav informatsioon ja fotod.

Oma valikut tehes on oluline isiklik kontakt ja emotsioonid, mis sul suheldes maakleriga tekivad. Usalda enda nn kõhutunnet. On oluline, et tekiks usaldus ja kindlustunne, et kodu saab müüdud kasutades selleks parimaid ja asjatundlikemaid müügistrateegiaid, saades sellega parim võimalik hind.

Enne müügiprotsessi alustamist koostab iga professionaalne maakler piirkonna ja sarnase kinnisvara turuanalüüsi, mis peaks sisaldama:

– linnaosa üldist turusituatsiooni ja müügipotensiaali

– infot vähemalt kolme sarnase müüdud kinnisvaraobjekti kohta antud piirkonnas (müügihind, tehingu aeg jne)

– vähemalt kolme sarnast kinnisvarapakkumist, mis on antud piirkonnas hetkel müügil.

Müügianalüüs on oluline selleks, et alustada müüki turuhinnale vastava hinnaga ja viia sind hea tehinguni.

Liiga madal müügihind viib küll kiire tehinguni, aga ei pruugi olla kliendile parim. Liiga kõrge müügihinna tagajärjeks on see, et korterile ei leita soovitud ajaga ostjat. Maakleri kohustus on kujundada müügistrateegia (sealhulgas müügihind ja müügiperiood) vastavalt kliendi soovidele ja vajadustele.

Kui maaklerifirma pakub kliendile ilmselgelt kõrget müügihinda, siis tuleks ettevaatlik olla. Paljud vahendajad kasutavad seda taktikat selleks, et kliendiga maaklerileping sõlmida, mis aga enamasti ei vii tulemusliku tehinguni. Liiga kõrge hinnaga müümise oht peitub selles, et mida kauem teie kodu on müügis olnud, seda vähem atraktiivseks ta muutub ja on võimalik, et seda madalam pakkumine ka lõpuks tehakse.

Vahendustasust

Osad kinnisvaramaaklerid pakuvad väga madalat vahendustasu. Ka selle osas tasub olla ettevaatlik. Kui miski tundub liiga hea, et olla tõsi, siis tõenäoliselt see nii ongi. Väga madal teenuse hind tundub esmapilgul ahvatlev, kuid reeglina tähendab ka teenuse madalat kvaliteeti. Selleks, et saada oma vara eest võimalikult head hinda, on vaja teha kulutusi ja ennekõike teha head müügitööd. Esinduslikud kinnsvarafirmad seda kõike pakuvad, lisaks tehakse hulgaliselt lisategevusi nagu kampaaniad, koostöökuud pankadega jne. Kõik see aitab kaasa edukale müügile.

Vahendustasu suurus on kindlasti oluline, kuid see ei tohiks maakleri valikul olla ainuke ja määrav faktor. Oluline on teada, missugust teenust selle tasu eest saadakse.