Avatud kontori eelised ja miinused
Avatud kontorite kontseptsioon sai alguse juba 20. sajandi alguses USA’s, kuid populaarseks muutus see 1970ndate keskel/1980ndate alguses ja hakkas levima üle maailma. Põhjuseks oli ettevõtete soov kasvatada tööviljakust ja aidata kaasa töötajate omavahelisele suhtlusele, kuid ka tõhusam ruumikasutus.
Avatud kontorite tõhususe uuringuid on aga andnud erinevaid tulemusi. On tõdetud, et avatud kontorid suurendavad koostööd ja suhtlust, kuid võivad vähendada töötajate keskendumist ja privaatsust. See näitab, et avatud kontorite tõhusus sõltub paljudest teguritest – töötajate isiklikud eelistused, tööülesannete iseloom ja ettevõtte sisekultuur.
Näiteks sobivad avatud ruumid hästi IT ja tehnoloogiasektorile, aga ka loovtööga seotud ettevõtete, mis tegelevad disaini ja reklaamiga, kuna võimaldavad töötajatel omavahel lihtsamini suhelda, ideid ja teadmisi vahetult jagada. Ka ühiskondlikud teenused, nagu sotsiaalteenused, haridus jne, võivad avatud kontoritest kasu saada, sest see suurendab töötajate omavahelist koostööd.
Selline avatud kontseptsioon ei pruugi aga sobida kõigile ärivaldkondadele ja tööstusharudele, sest müra ja privaatsuse puudumine võivad olla teatud ärides probleemiks. Näiteks meditsiinilises ja juriidilises valdkonnas, kus privaatsus on väga oluline. Seetõttu peavad tööandjad hoolikalt kaaluma nii plusse kui ka miinused.
Avatud kontorite plussid?
-
Koostöö. Avatud kontorite suurim eelis on, et see suurendab töötajate vahelist suhtlust ja koostööd.
-
Huvitavam töökeskkond. Avatud kontorites töötamine pakub palju mitmekesisemat töökeskkonda kui tavaline, piiratud tööruum. Teatud valdkondades võib see aidata kaasa töötajate motivatsiooni hoidmisele.
-
Efektiivsem ruumikasutus.
Avatud kontorite miinused?
-
Müra – üks suurimaid avatud kontorite miinuseid. Kui töötajad töötavad koos avatud ruumis, on raske vältida müra, mis võib häirida inimeste keskendumist.
-
Privaatsus puudumine, mis võib takistada inimeste produktiivsust.
-
Vähene isiklik ruum ja isiklikud eelistused. Töötajad, kes vajavad isiklikku ruumi, võivad avatud kontoris tunda end ebamugavalt.
Tähtis on, et tööandjad valiksid kontoriruumid oma vajadustele vastavalt ja pakuksid ka avatud kontorites töötajatele piisavalt privaatsust ja müratõket.
Domus Kinnisvara ärikinnisvara meeskond aitab teil leida oma ettevõttele sobivad äriruumid ja huvi korral võtke kindlasti ühendust meie ärikinnisvara konsultantidega.