arrowarrow2backtotopDeutschdropdownEnglishEspañolEestifacebookSuomiFrançaiskarge-service1karge-service2karge-service3karge-service4large-channelslarge-dayslarge-growthlarge-photoslarge-searchlarge-teamlarge-tvlocation-homelocationlocation2logo_domusmailphonephone2PortuguêsquoteРусскийsearchticktwitteryoutube

Mõtteharjutus ja säästunipp enne uuele äripinnale kolimise planeerimist

Teeme tahes-tahtmata peamiste tööülesannete vahele oma igapäevatöös ka selliseid väikeseid lisaliigutusi, mis pole otseselt oma ametikoha kohustus ega kuulu igapäevaste tööülesannete loendisse, aga paratamatult mingisugused pisikesed lisategevused on vaja vahel ära teha, et töö saaks normaalselt toimida. See on ju täiesti normaalne. Aga kuhu maani?

Kümnetel kordadel olen näinud olukordi, kus etteõtte juhtkond on jõudnud (ilmselt mingil hetkel otsustava koosoleku käigus) otsusele, et olemasolevad ruumid pole pikas plaanis enam sobilikud ja aeg oleks hakata ringi vaatama, et uus pind leida. On jõutud otsusele ja juhtkonna siseselt välja öeldud, et põhimõtteliselt varsti võiks kolima hakata. Ja siis see juhtub – variant A: sama koosoleku laua taga keegi juhtidest võtab vabatahtlikult ohjad ja vastutuse enda peale, et hakata uue pinna otsingutega tegelema või variant B: määratakse see tegevus sujuvalt kellelegi alluvatest, näiteks büroojuhile, haldusjuhile, raamatupidajale.

Ilmselgelt ollakse sel hetkel üksmeelselt seisukohal, et see on ju lihtne ja põnev lisaülesanne, ei midagi kontimurdvat – võtad paari nädala jooksul kord päevas kinnisvaraportaalid lahti, teed 15-20 minutit filtreeritud otsinguid, võib-olla määrad isegi filtritele vastavad teavitused oma e-mailidele tulema ja that´s it suures plaanis. Lihtne ju. Valid paar pärli välja ja järgmistel koosolekutel hääletatakse need maha või selgubki võitja. Kui raske see ikka olla saab? See võib tunduda hariv ja samas põnev ka, sest kinnisvaraturu olukord on ju igal ajal ja igas seltskonnas aktuaalne teema ja rahuldab uudishimu – saab ikkagi pildi ette, mis kinnisvara maastikul toimub, kas praegune pind on üldse adekvaatse hinnatasemega jne.

Väga harvadel juhtudel ilmselt sel meetodil ka pindasid leitakse. Aga mis hinnaga? Ma pean silmas millise tööjõu kulu hinnaga seda otsingut läbi viiakse ehk mitu töötundi tegelikult peab see kõrgelt tasustatud ettevõtte võtmeisik sellele ülesandele pühendama, et positiivse tulemuseni jõuda? Mida muud kasulikku oleks ta jõudnud selle ajaga ettevõtte hüvanguks ära teha? Kui see oli alluvale delegeeritud ülesanne , siis kas keegi mõõtis tema stressitaset, mis tekkis seoses selle lihtsana näiva väikese lisaülesande täitmisega? Linnades on reeglina sarnaste parameetritega äripindade pakkumisi, eriti büroopindade osas, väga palju. Mingil hetkel tekib arusaam, et kogu selles info virr-varris orienteeruda on üpris keeruline, sest igal tänaval, hoonel, korrusel, üürileandjal, bürool ja toal on mingid omad erisused, mida kõike ühte võrdlusesse kokku panna, on ikka parajalt ajamahukas ja nüansirohke tegevus, kaugel mingist lisaülesandest vaid pigem mõneks nädalaks täiskohaga tööga võrreldav ettevõtmine.

Enamikel juhtudel, eriti kui ettevõttel on oma kindlale spetsiifikale vastavaid ruume vaja, on säärane otsingu meetod tegelikult absurdne ressursi raiskamine. Hmm… see väide kõlas nüüd küll veidi jämedalt, eksole?

Väidan nii, sest kogu sellesse ärikinnisvara inforuumi sukeldumine ja selles orienteerumine päriselt halvab inimese võimekust oma päris tööga efektiivselt tegeleda. Ja mis veel kõige hullem – kogu turu infot ei olegi võimalik portaalide abil leida, sest kõik polegi avalik, aga seda te ei pruugi aimatagi. Ja tuleme taas selle juurde, et reeglina otsib uut pinda ettevõttele just kõrgemini tasustatud kõrgema lisandväärtuse looja ehk juhtorgani liige või tema assistant – no mis lisandväärtusest ja kulu tasemest me nüüd räägimegi…

See on tugev mõtlemise koht, kas ikka tasub ise jännata nii lihtsana tunduva, aga tegelikult niivõrd raske teemaga.

Aga mõelge korraks kaasa:

  1. Kui palju maksab teie töötund (või selle inimese tund, kellele delegeerite/usaldate uute pindade selekteerimise ülesande)?
  2. Mitu tundi kulub turu-uuringu tegemiseks ja iga valimisse võetud objekti puhul täiendavate küsimuste lahendamiseks? Ilmselt mõnel juhul tuleb ka objektide füüsiline külastus ära teha, et aru saada, kas see valimisse sobib või mitte.
  3. Kust leida see letialune info, mida avalikelt saitidelt ei leia (ja palju selleks aega kulub, kust üldse õigeid kontakte leida)?
  4. Kui see tundide arv korrutada vastava tegeleja töötunni hinnaga ja tulemus on suurem kui NULL, siis vastake nüüd ausalt, kas olete valmis selle summa korstnasse kandma? Kui jah, siis olen valmis kontonumbri saatma 😊 Kui ei, siis kuidas ometi efektiivsemalt kulusid juhtida – kolida on ju vaja?

Meil on teile siinkohal säästunipp (life hack): kasutage uue pinna vajaduse kaardistamiseks ja otsinguks ärikinnisvara maakleri teenust juba esimesest hetkest peale ja unustage kogu see eelnev analüüs, lihtsalt nautige tulemusi! See on üks väheseid asju, mis siin maailmas veel TASUTA saadaval on. Päriselt. Nii on!

Kompa teemat professionaalse äripindade maakleri/konsultandiga kohe esimesest idee välgatusest alates, kui hakkab koitma mõte, et äkki peaks kolimisele mõtlema hakkama. Selle alaga igapäevaselt põhikohaga tegelev inimene ei saa teile kasutut nõu anda, sest turg on pidevas muutumises ja neid muudatusi tajub just äripindade maakler kõige paremini, sest suhtleb hommikust õhtuni kõigi turuosalistega – pangad, arendajad, investorid, üürnikud, üürileandjad, notarid, juristid, haldusjuhid, sisuliselt ollakse päevad läbi selle infomüra keskel ja filtreeritakse infot, pehmelt öeldes roppumoodi palju infot.

Seni on meil Eestis asjad nii, et reeglina konsultatsioon äripindade maakleriga ei maksagi kliendile midagi, aga annab väga tõhusa turuülevaate ja tagab usaldusväärse teenuse, mis viib enamikel juhtudel suurema vaevata sihile. Loomulikult esineb ka olukordi, kus jõutakse olenevalt olukorra spetsiifikast kokkuleppele, et üürnik või ostja maksab maaklerile tasu, aga need on alati eraldi kokkulepitavad juhtumid.

Hea maakler kaardistab kiirelt teie ettevõtte spetsiifilised vajadused ja toob parima valiku potentsiaalsetest pindadest mõne päevaga otsustaja(te) lauale. Teie asi on vaid sobivaima pinna osas väheke maakleriga konsulteerida, et teha enda ettevõtte vajadustest lähtuvalt parim valik parimate hulgast ja ongi asi ants, done deal! Lõpuks annab maakler nõu ka lepingutingimuste läbirääkimistel, et edasine koostöö uue landlordiga sujuks mõistlikel alustel ja headele äritavadele kohaselt.

Seega ei mingit rööprähklemist oma põhitöö kõrvalt ega kaotatud kallihinnalisi töötunde… Alusta vestlusest maakleriga ja naudi elu (ehk tee muretult oma põhitööd edasi)!

Misasi on üldse äripind?

Stock-office´d, loft-office´d, kauplused, baarid, bürood, tootmishooned, ärimaa kinnistud, telfriga pinnad, laadmissildadega pinnad, kütteta ja küttega laod, meditsiinilise tegevusloaga ruumid, serveriruumidega pinnad, autotöökojad, minilaod, iluteenuste salongid, koolitusruumid, teeninduspinnad – kui Sul on midagi muud vaja, küsi julgelt!

Kulud? Null. Ei usu? Esita meile challenge!